پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع عالیقدر آقای سید علی حسینی سیستانی

ملاقات آیت الله سیستانی (مدّ ظلّه) با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران

آیت الله سیستانی پیش از ظهر امروز جناب آقای دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه ایشان را ملاقات نمودند.


در این دیدار آقای رئیس جمهور گوشه ای از نتایج مذاکرات خود با مسئولان عراقی وآنچه در چارچوب تقویت روابط دوستی وحسن همجواری میان دو کشور بدست آمده را تشریح کردند.
آقای سیستانی نیز از هر گونه اقدامی در راستای تقویت روابط عراق با همسایگان خود بر اساس منافع طرفین واحترام به حاکمیت کشورها وعدم دخالت در امور داخلی آنها استقبال نمودند.
آقای سیستانی همچنین با اشاره به جنگ سرنوشت ساز ملت عراق برای شکست تجاوز گروه داعش، با یادآوری جانفشانی های بزرگ مردم قهرمان عراق در پیروزی بر این گروه تروریستی ودور ساختن خطر آن از کل منطقه، از نقش دوستان عراق در به تحقق رسیدن این پیروزی تقدیر نمودند. ایشان همچنان به مهمترین چالش های پیش روی عراق در برهه کنونی که مبارزه با فساد، بهبود خدمات عمومی، وانحصار سلاح در دست دولت وسرویس های امنیتی است اشاره کرده وابراز امیدواری نمودند دولت عراق در این زمینه ها پیشرفت قابل قبولی داشته باشد.
ایشان همچنین ضرورت رعایت توازن واعتدال در سیاست های منطقه ای وبین المللی در این منطقه حسّاس را مورد تأکید قرار دادند تا ملّت های منطقه بیش از گذشته متحمّل رنج وآسیب نشوند.

چهارشنبه (5- رجب -1440 هـ).

العربية فارسی اردو English Azərbaycan Türkçe Français